Dnes je 5.6.2023, Svátek má
Sdílet článek:
Věděli jste, že „žufánek“ je nástroj, který máme všichni doma a říkáme mu naběračka? A nejen to. Pod stejným názvem si můžeme představit i jeden z nejlepších destilátů v ČR, které v moderní palírně vyrábí rodina Žufánkových.
Trvalo jim 12 let, než se dostali tam, kde jsou právě teď. Metanolová krize v roce 2012 jim napomohla k růstu jako žádná jiná událost předtím. Patří mezi českou špičku palíren, jako je například Petr Markovský s jeho nejznámější višňovicí nebo palírna Randlík, Lihovar Lžín, Karfíkův Dvůr, Návrátilova pálenica a mnoho dalších. Svým pojetím se liší, ale všechny spojuje důraz na kvalitu, péči o zákazníky a dobrý alkohol.
K hlavním destilátům této palírny patří ovocné pálenky, absinty nebo giny, které se po zveřejnění vyprodají za několik desítek minut. A nejen že tyto lahve najdete v českých barech či restauracích, ale dovážejí je i do Ruska, Estonska, Německa, Francie, Slovenska, Austrálie nebo na Nový Zéland.
Jak vypadá pracovní den Žufánkových? Jan Žufánek má stanoviště v pálenici neboli v místě, kde se pálenka přímo vyrábí. Jeho bratr Josef Žufánek je v expedici. I když je celá rodina velmi introvertní, o celkový marketing a propagaci se stará jeho druhý bratr Martin Žufánek. S novým produktem nebo alespoň nástřelem přijde k bratrům bez jakékoli předchozí konzultace. Inspiraci na nové produkty většinou sbírá po světě, na různých pouličních festivalech jídla, nejvíce v Londýně.
„Relaxuju tím, že jezdím třeba do Londýna na festivaly jídla do malých zapadlých uliček. Zbláznil bych se, kdybych měl ležet na lehátku s all inclusive,“ podotýká Martin Žufánek.
Hlavní mýtus, který chtěla rodina Žufánkových vyvrátit, byl ten, že pálenky si mohou kupovat jen muži.
„Před 20 lety jste si nemohla objednat jen tak slivovici, jelikož jste vypadala jako prostá holka z vesnice. Tento typ alkoholu, jako jsou právě pálenky, pili spíše lidé na venkově, a ještě k tomu chlapi. Jsme moc rádi, že se nám tenhle předsudek povedlo zvrátit,“ říká Martin Žufánek.
Poměr cena/kvalita je u rodiny Žufánků alfou a omegou. Vzpomínají na doby, kdy lidé nebyli zvyklí na láhev alkoholu za 500 Kč. Kdo by to byl řekl, že teď, o pár let později, si zákazníci chtějí koupit limitovaný český gin OMFG (Oh My * Gin) za 1000 Kč za půllitrovou lahev. Každý rok už tradičně nabízejí limitovanou edici OMFG ginu, vydávanou v omezeném množství, vždy s jinou speciální přísadou. Kvůli nakupování alkoholu pro investici omezili Žufánkovi nákup dvou lahví na zákazníka. Minulý rok byl OMFG gin vyprodán do necelé hodiny.
Jelikož je Martin Žufánek ve výrobě alkoholu jako ryba ve vodě, je velmi spjat i s barmanstvím obecně. Proto ve spolupráci s Honzou Šimicou založili bar s názvem Oh My Yalta!, který sídlí v hotelu Jalta na Václavském náměstí v Praze. I když je sám výrobce destilátů, chce podpořit i své kolegy v oboru. Zároveň hodlá spolupracovat se světoznámými barmany, kteří do baru přijedou ukázat své unikátní drinky.
Na závěr pár faktů. Češi a alkohol jsou nerozlučná dvojka, tudíž ho vyrábějí s láskou a velkou vášní. Doušek alkoholu od Žufánka vás dostane natolik, že si koupíte rovnou předplatné, aby vám nic už neuniklo. Tak co, už ho máte hozený v košíku, tak jako já?
Dostávejte nové články do mailu.
Při vyplnění e-mailové adresy souhlasím se zpracováním osobních údajů.
Copyright (c) 2023 forbein.cz