hero-image

Den čtvrtý: Aby se hotel nestal noční můrou

Doba čtení: 3:30 minut

“Koupelna připomínala špinavou komůrku, kterou snad musel navrhovat vynálezce Tetrisu.” A jen o pár stránek dál: “Pokoje zanedbané a ušmudlané. Je tam cítit smrad z nohou od předešlých návštěv… takový motel z hororu.”

Příšerná koupelna - i s takovým ubytováním se na cestách setkáte.Zdroj: Sebastien Le Derout / Unsplash

Bojíte se? Máte proč! Tohle totiž nejsou citace z populárních severských detektivek, ale skutečné recenze z cestovatelských aplikací a webů od nespokojených hotelových hostů.

“Hnusná, špinavá, odporná, smrdutá barabizna, kterou provozují mupeti!”

Jistý hotel v severoanglickém Blackpoolu se před pár lety proti špatným recenzím rozhodl bránit protiútokem. Manželskému páru, který vyjádřil svou nespokojenost s ubytovacími službami, dodatečně strhl z karty bez jejich souhlasu 100 liber navíc. Hoteliéři se přitom svůj krok snažili obhájit odkazem na ubytovací podmínky, v nichž hosty nemravně - byť předem - varují: “Za každou špatnou recenzi vystavenou na jakýchkoli webových stránkách, vám můžeme naúčtovat až 100 liber.“

Jak je důležité míti recenze

Dnes už obě strany dobře vědí, že internetové komentáře mají velkou moc. Pro hotely mohou být užitečným marketingovým nástrojem, s nímž mohou pracovat, klíčovou roli ale hrají též při rozhodování hostů.
Podle statistik jednoho z celosvětově neojoblíbenějších rezervačních serverů Booking.com si celých 95 % zákazníků přečte alespoň sedm různých recenzí, než se rozhodne nějaký ten pokoj zarezervovat.
Hoteliérům se tedy už nevyplatí držet hesla: “žádné recenze, dobré recenze”. Více než třetina uživatelů hledajících ubytování na internetu se totiž raději vyhne nabídkám, které žádnou recenzi nemají.

Otevřené dveře ho hotelového pokojeZdroj: Pixabay



Náš host, náš pán

Žádná kritika sice není z podstaty zcela objektivní, sdílení komentářů ale umožňuje srovnávat různé pohledy a zkušenosti. Rozhodně se vyplatí věnovat jistý čas pročtení alespoň několika uživatelských hodnocení. A také si všímat toho, kdo je autorem toho či onoho hodnocení: ubytování, které se zamlouvá rodině s dětmi, nemusí být to pravé pro pár dobrodruhů v nejlepším věku.

Od knihy přání a stížností k mobilním platformám

Komentáře spokojených i nespokojených hostů navíc už dávno nepatří do bedlivě střežené knihy přání a stížností. Jsou věcí natolik veřejnou, že někdy stačí použít obyčejný internetový vyhledávač!
Třeba takový Google nepochybně není typickou cestovatelskou aplikací, stejně ale umí najít a rovnou na mapách ukázat různé nabídky ubytování, srovnat ceny a předhodit uživatelské recenze, včetně fotografií - a nakonec vše shrnout hodnocením v rozsahu 1-5 hvězdiček.


Stylový hotel v Provence. Ale nikdy nevíte, co čeká uvnitř.Zdroj: Pixabay


Dvakrát srovnej, jednou kup

Užitečnou pomůckou při rozhodování a výběru mohou být rovněž oblíbené srovnávače cen: mezi těmi hotelovými vede Trivago. Ale každé takové srovnání něco stojí: takže i zde se mnohdy vyplatí prohlédnout si různé nabídky, porovnat a následně se vydat třeba přímo na rezervační web vybraného hotelu.
Levnější ceny zpravidla budou vykoupeny nemožností změny či zrušení rezervace a platbou předem. Za flexibilitu si připlatíte.
Pozornost věnujte také tomu, zda v ceně ubytování bude zahrnuta snídaně nebo zda si za ni budete muset připlatit. A i tady platí, že recenze vám mnohdy prozradí, zda se v hotelu dobře najíte či se raději půjdete najíst do nějakého bistra vedle.


Hotelová koupelna s nápademZdroj: Shawnanggg / Unsplash

Kritikové na cestách

Dlouholetým světovým leadrem specializovaných cestovatelských serverů je americký TripAdvisor, který sbírá cestovatelské komentáře, fotografie, zkušenosti a tipy už od roku 2000.
TripAdvisor může pomoci ubytování najít a zprostředkovat, ale je navíc také mobilním průvodcem, který u jednotlivých destinací nabízí tipy na turistické zajímavosti, památky či aktivity. Vše přirozeně opět doplňují uživatelská hodnocení, komentáře a fotografie.
Po přihlášení se můžete i vy stát spoluatorem obsahu komplexního cestovatelského fóra, jež dnes nabízí skoro 8 miliónů hotelů po celém světě a více než tři čtvrtě miliardy uživatelských hodnocení ve 22 jazycích.


Motel - cedule jako z hororuZdroj: Unsplash


Rezervuj jako pán

Hotely také dobře vědí, že nemalou část zákazníků k nim přivádějí rezervační weby a aplikace. Jenom na Booking.com si uživatelé každý den rezervují více než milión pobytů, přičemž na výběr mají okolo 30 miliónů ubytovacích zařízení: od špičkových hotelů, přes penzióny, hostely až po soukromá ubytování.
Vyplatí se vyzkoušet, která z aplikací vám vyhovuje. Je přitom na vás, zda dáte přednost některé z globálních - vedle Booking.com se nabízí třeba Expedia či Hotels.com - nebo zkusíte třeba lokální vyhledávače: například v našem regionu stále rostoucí a expandující Hotely.cz.
Používáte-li některou z aplikací pravidelněji, budete moci využít věrnostních programů a zvýhodněných cen.
Za pozornost stojí také to, že soukromí pronajímatelé už dávno nejsou výhradní doménou serveru Airbnb. Tam ovšem stále najdete mnoho výhodných pronájmů celých domů, které využijete zejména při delších dovolenkových pronájmech s větší rodinou nebo pokud někam vyrazíte s přáteli.

Buďte pravidelně v obraze díky našemu newsletteru.

Dostávejte nové články do mailu.

Při vyplnění e-mailové adresy souhlasím se zpracováním osobních údajů.